Vanitas a holandské pověsti. 

 

V souvislosti s tématem Nizozemského zlatého věku malby, starší žáci mohli porovnat vztah barokního a současného českého Vanitas. Zjistili, co je to homo bulla a co má společného s obrazem Kupida Rembrandta van Rijna. Mladší děti se seznámili s holandskými pověstmi, jako je Panička je Stavorenu, Pověst větrného mlýna a legenda O bludném holanďanovi. Seznámili se s kresbou Rembrandta - mlýnem z Leidenu. 

 
Obrázek jsem pojmenovala ONLINE ŠKOLA.Na obrázku je lebka v mobilu.Toto znázorňuje čas strávený u počítače a mobilu při online vyučování i ve volném čase.

 



 

 

Mladší děti a jejich pojetí Pověsti větrného mlýna. Při online setkání jsme si povídali o tom, že postavení lopatek na větrných plánich Holandska mělo komunikační charakter, povídali jsme si o zrní, pilinách, olejích i pigmentech na barvu, které se mleli v mlýnech. Proč mlýn dostával zvláštní jméno, jako je třeba Shnilý provázek, nebo Lokomotiva. Proč se pomocí mlýnu vysoušela půda. Myslím, že vše se odrazilo ve výtvarném "vyprávění" dětí při domalovávaném/dokresleném monotypu.

 




 

 


Komentáře

Oblíbené příspěvky